torsdag den 22. december 2016

4 måneder, Patagonia, skoleafslutning og galla

Nu er der gået over 4 måneder siden jeg landede i Argentina. I løbet af den sidste måned har der været sket så meget, så der har ikke lige været tid til at opdatere bloggen før nu. Her kan I høre hvad jeg har været igang med i løbet af den sidste måneds tid.



Så.... nu har jeg officielt sommerferie! Det betyder at jeg ikke skal i skole igen før end i marts næste år, så nu står det bare på afslapning og ferie, og måske lidt rejser.

Jeg har allerede været ude og rejse i de første par uger af ferien, hvor jeg var i det sydlige Argentina i Patagonia regionen.
Rejsen startede d. 9/12, hvor at Silke (en belgisk udvekslingsstudent) og jeg tog flyet til Neuquén, med en mellemlanding i Buenos Aires.

Silke og jeg klar til afrejse fra Formosa lufthavn



Hurtigt stop i Buenos Aires 



Aerolíneas Argentinas har nogle skønne flysnacks ;)


Inden vi startede turen rundt i Patagonia boede Silke og jeg to dage hos et AFS par i Neuquén, som tidligere havde haft udvekslingsstudenter boende. De var rigtig søde, og de fik også vist os byen. 

Med Estela, som var vores værtsmor i Neuquén





Søndag eftermiddag ankom alle udvekslingsstudenterne, der skulle med på turen, til busterminalen i Neuquén, så vi kunne få startet rejsen. Vi rejste cirka 20 sammen, fra Tyskland, Italien, Island, Belgien, Thailand og Malaysia (var den eneste dansker med på rejsen)

Første gruppebillede fra bussen

Mandag morgen ankom vi til byen Comodoro Rivadavia, som ligger i provinsen Chubut. Her havde vi en nat på hotel. Mandag eftermiddag valgte vi at tage ud og se lidt af byen, selvom vejret var rigtig dårligt (masser af blæst, regn og kulde)

Comodoro

Giulia, som er italiensk udvekslingsstudent i Córdoba provinsen

Endnu et gruppebillede
Tirsdag var vejret lidt bedre, så vi fik muligheden for at se mere af Comodoro, og også Escalante, som ligger tæt på Comodoro

Med Giulia


Greta, som også er italiener


Igen med Greta (som I kan se på vores tøj, så var det ikke så varmt)



Bonus: vi fik set sæler!
Efter Comodoro gik turen endnu længere sydpå, til byen El Calafate, som ligger i provinsen Santa Cruz. Vi fik blandt andet besøgt en isbar og..... når ja, set gletsjeren Perito Moreno

Bar de Hielo med Greta, Giulia og Silke







Tiltrængt mate-pause







Efter nogle fantastiske dage i El Calafate tog vi nordpå igen, mod byerne Trelew, Gaiman og Puerto Madryn i Chubut. Her besøgte vi det walisiske te-hus, da mange i Chubut provinsen er af walisisk afstamning.






I Puerto Madryn boede vi lige overfor stranden, og siden vejret var godt, så smuttede vi lige i vandet (har desværre ikke nogle billeder, da jeg ikke havde mit kamera med). Efter en nat i Puerto Madryn tog vi tilbage mod Neuquén, havde en nat der og dagen efter gik turen hjemad mod Formosa.¨

Nu hvor at skoleåret er slut, så betyder det at der er nogen, der skal tage afsked med skolen. Det var det min søster, Coti, skulle. Hun er netop blevet færdig med sit sidste skoleår, og det skulle selvfølgelig fejres
Min søster med sit diplom
Mine klassekammerater Camila og Marchi var også med og se afgangscermonien, og vi markerede det med at vi er færdige med 5to og skal snart i 6to
Min søsters klasse
Efter cermonien var der en kæmpe galla-fest



Tilføj billedtekst

Med Renata




Min søster og jeg

Det var alt for denne gang. Jeg ønsker jeg allesammen en rigtig god jul og et godt nytår. Feliz navidad y feliz año nuevo!

-Rachel








2 kommentarer:

  1. Hej! Jeg er Vicky fra Corrientes, Argentina. Nu jeg bor i Danmark til May. It was funny to see you on the TV. I wish you the best for the end of your exchange year! If you would like to keep in touch my instagram is vickyepujol :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hola Vicky, y gracias por tu comentario :) min Instagram er @rachelkawaii, mandame un mensaje allá ;)

      Slet