torsdag den 22. september 2016

Første måned i Argentina

Der er nu gået lidt over en måned siden jeg ankom til Formosa. Det har været en måned fyldt med indtryk, oplevelser og masser af fantastiske ting.



I løbet af min første måned har der været sket mange ting. Mens det er ved at blive mere og mere hverdag, så er der stadig mange ting, som der stadig er nye for mig. I løbet af min første måned har jeg allerede fået venner, lært spansk, været til nogle fester, været sammen med min familie, og, selvfølgelig, drukket masser af mate og tereré.

Min dejligste værtsmor 
Sammen med Lara, en af mine argentinske klassekammerater

Med min ven Facu

På Café Martínez med Coti (nok den argentinske udgave af Starbucks/Espresso House)

Marchi fra min klasse

Tereré!

Endnu en af mine klassekammerater (Camila)

Har ingen ide om hvor meget mate jeg har drukket indtil videre xD

Dana, som også er en klassekammerat

I går var det "Día de los estudiantes" (elevernes dag), hvilket betød at alle skoleelever havde fri, så jeg tog til "la costanera" (kystområdet) med min søster Coti og to italienske udvekslingsstudenter. Og i går var også første "officielle" forårsdag her i Argentina, selvom at det, for os danskere, næsten vil være mere sommer end forår, på grund af de varme temperaturer ;)

(det er stadig forår)
Indtil videre, så nyder jeg virkelig at være her. Jeg har det så godt med min værtsfamilie, jeg kunne virkelig ikke ha' ønsket en bedre familie :)) skolen er også rigtig god, jeg er allerede blevet en del af klassen, selvom det kan være liiidt svært at følge med i timerne, når alt foregår på spansk ;) heldigvis har jeg nogle super fantastiske klassekammerater, som meget gerne vil hjælpe mig.

En anden ting er at jeg har, gennem en italiensk udvekslingsstudent, fået kontakt til en dansk pige, som er med Rotary i Formosa, så det er rart at ha' en anden dansker i byen :D Jeg har allerede snakket lidt med hende på Facebook, og skal højst sandsynligt mødes med hende i weekenden.

-Rachel


Ingen kommentarer:

Send en kommentar