onsdag den 30. november 2016

Planer for sommerferien

Eftersom at Argentina ligger på den sydlige halvkugle, betyder det at årstiderne er omvendt, så vi går snart sommeren i møde, og det betyder snart sommerferie! Det betyder nok også at jeg kommer til at blive lidt inaktiv på bloggen, da jeg skal ud og rejse :D Jeg vil fortælle lidt om hvad jeg skal lave i løbet af ferien :)........



Jeg får officielt sommerferie d. 7/12, hvilket vil sige i næste uge. Men inden da skal jeg ud og rejse med mine forældre til en by, der hedder Salta. Salta ligger i det nordvestlige Argentina, cirka 8½ times kørsel fra Formosa. Der skal jeg i denne weekend (2/12-5/12), for at lære "Salta la linda" (Salta det smukke), som byen kaldes, at kende, og måske også mødes med nogle af de danske AFS udvekslingsstudenter, der bor i Salta.



Efter at sommerferien starter smutter jeg på en rejse sydpå til Patagonien med AFS. Jeg skal rejse sammen med en belgisk pige fra min by, og vi skal til bl.a. Neuquén, Comodoro Rivadavia, El Calafate, Río Gallegos, Trelew og Puerto Madryn, og der skal jeg så være afsted i cirka 10-11 dage.


Når jeg kommer hjem fra rejsen til Patagonien, så er det ved at nærme sig den 24. december, så der står det på juleaften med familien her i Formosa, plus vi får besøg af vores familie fra bl.a. Córdoba og Buenos Aires. Jeg har allerede snakket med min ene kusine fra Córdoba (som hedder Camila), som er cirka på alder med mig, hun har også en lillesøster, der hedder Lara (som er 13). Derudover har jeg to kusiner fra Buenos Aires, som hedder Vale (også på alder med mig) og Joaquina (som er 13, ligesom Lara), og jeg glæder mig rigtig meget til at møde dem! 

For resten af sommerferien er intet planlagt indtil videre, men Camila har sagt til mig at jeg er meget velkommen til at besøge hende i Córdoba. Derudover kan det være at jeg måske tager til Buenos Aires, hvor jeg også har familie og en masse venner. Ellers tror jeg bare at jeg vil være her i Formosa, være sammen med vennerne og drikke masser af teres :)

Så, jeg vil ønske jer en rigtig god december, og jeg lover at opdatere med billeder fra rejserne og juleaften :) 

-Rachel


Ingen kommentarer:

Send en kommentar